Måndag

Nu var det ett litet tag sedan jag skrev, har inte haft orken det känns som att det ända jag gör är att klaga men jag tycker verkligen det börjar bli jobbigt nu mycket jobbigare än jag minns att det var med Leo. Jag har börjat kännt ett tryck neråt hela tiden nu, bebisen ligger väl med huvudet och trycker neråt. Pluss att jag känner obehagliga sammandragningar speciellt om jag rört mig mycket under dagen. Men nu får det vara slut på klagan.

I Lördags var vi ut till jonas moster och åt jul mat och passade på att fira jonas mormor som fyllde 71, jag har varit så otroligt sugen på julskinka jätte länge. När jonas köpte den första julmusten så vart jag sugen på jul mat och nu fick jag äntligen lite=) Men mer blir det på onsdag=)

I går Söndag så lämnade vi av Leo hos pappa så fick han vara där och leka lite medans jag och jonas åkte och handlade lite julklappar, hade varit väldigt jobbigt att ha med Leo på alla affärer och så var det ju så mycket folk. Men nu är vi färdiga med alla klapparna. Jag kände även att det vart jobbigt jonas tyckte nog inte det var så skoj att gå runt med mig efter 10 min så vart jag super sur för jag vart såå trött och orkade inte mera haha ja jag gnällde hela tiden, uscha skulle inte orka leva med mig själv just nu. Så när vi åkte till pappa så frågade de om vi ville stanna på middag och det tackar man ju inte nej till=)

Idag så har jag varit på skolan för handledning inför en rapport som vi ska skriva. Men det var riktigt jäkligt i morse när man skulle ta sig till dagis och skolan, massa snö och is fulla bilen plus att förar dörrens handtag hade frusit så den är omöjlig att öppna men smart jag tänkte inte på att öppna bak dörren och stäcka mig och öppna inifrån nej jag klättrade från baksättet och fram och det var inte det lättaste kan jag lova så osmidig som jag är nu. Jag kan säga att det kom en och annan svordom och Leo han satt där och tittade och frågade hela tiden "vad gör du?". När man kom till stan fanns det inte en parkering för det var snö överallt och plogbilarna hade inte plogat än så fick parkera bilen ganska långt borta och halv springa till skolan. Så nu kan jag säga har jag legat som en död säl på soffan med sammandragningar hela kvällen=(

Måste visa den fina lycktan Leo gjort på dagis=)


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag upplevde också andra graviditeten som jobbigare. Men det kanske inte är så konsigt, man har ju redan en buse att ta hand om. Nu har du ju inte långt kvar i alla fall. Vad spännande det är. Ska vi försöka träffas något nästa år innan bebisen kommer? Vi kanske hinner med någon mer träff med föräldragruppen också?



Vilken fin lykta han gjort. Jättebra idé ju. Kanske ska ta och göra lite pyssel med Vilgot någon dag :-)



Hoppas att allt är bra med er! Ta det lungt med magen och vila mycket.



2009-12-22 @ 13:28:07
URL: http://alsklingsvilgot.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0